event
Inspiration Day - Focus is het nieuwe goud
Antwerpen
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Op een paar jaar tijd is het aantal blogs en bloggers geëxplodeerd. Niet enkel mensen als jij en ik wagen zich eraan.
Ook bedrijven beginnen langzaamaan de voordelen van een bedrijfsblog in te zien. Niet verrassend, want goede content zorgt daadwerkelijk voor een betere reputatie en biedt ook nog eens tal van kansen om een relatie op te bouwen met je gemeenschap.
Overweeg jij de lancering van een bedrijfsblog maar heb je nog wat overtuiging nodig?
Hieronder de belangrijkste redenen om je aan een blog te wagen:
Voor een bedrijf is dit waarschijnlijk de belangrijkste reden om een blog op te starten. Het geeft je nl. de mogelijkheid jouw visie en kennis te delen. Durf hier ook standpunten in te nemen. Wat is bijvoorbeeld jouw visie op een nieuwe beweging binnen de sector? Hoe zie jij jouw functie veranderen? Wat zijn de belangrijkste trends? Best practices? Geef je antwoord op dergelijke vragen, dan positioneer jij je bedrijf als autoriteit binnen je vakgebied.
Niet alle blogposts moeten een bepaald standpunt verdedigen of trend aankondigen. Je kunt ook gewoon bepaalde insights met je lezers delen. Tips en tricks worden snel en gemakkelijk met anderen gedeeld en als van toegevoegde waarde gezien. En het moet heus geen boek zijn. Een vijftal doeltreffende tips zorgen al snel voor voldoende leesvoer om je lezers te boeien en te triggeren om jouw content te retweeten, te liken of om een korte reactie achter te laten.
SEO is de afkorting van Search Engine Optimization: de score van jouw website bepaalt waar het wordt weergegeven in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Simpel uitgedrukt kun je aan de hand van blogs de belangrijke pagina’s op je website boosten door er naar te linken. Dit doe je door middel van relevante ankerteksten. Zo kun je zoekmachines nogmaals duidelijk maken waar een specifieke pagina over gaat. Voorbeeld: ik zet in de blogpost de woorden ‘online marketing tips’. Google ziet nu in dat deze pagina relevant is voor de zoekterm ‘online marketing tips’ en laat de site vervolgens hoger scoren in de zoekresultaten.
Niet alleen komt een bedrijfsblog met interne links je SEO ten goede. Ook jouw site Analytics gaan erop vooruit. Je bindt bezoekers namelijk langer aan je website door ze naar andere pagina’s binnen de site te leiden. Resultaat: een lager bounce percentage, meer pagina’s/sessie en een langere bezoekduur!
Het regelmatig publiceren van nieuwe content op je website gaat niet onopgemerkt bij Google. Veel corporate websites worden zelden aangepast. Het regelmatig posten van nieuwe blogposts geeft aan dat je website actief is en vormt dus een goede aanvulling op je bestaande webpages.
Elke blogpost biedt nieuwe inzichten in de onderwerpen die lezers aantrekken. Ga eens na welke blogs de meeste lezers hebben aangetrokken in de week nadat ze zijn gepubliceerd. Kun je hier een specifiek onderwerp of thema uit afleiden? Dan is het zeker geen slecht idee om hier dieper op in te gaan in verdere blogposts of zelfs aan de hand van andere communicatiemiddelen. Denk bijvoorbeeld aan een publicatie (print of online), een webinar of workshop of zelfs een bedrijfsfilm.
Net zoals nieuwe content zoekmachines informeert over de activiteit van een webmaster, zo duidt interactie ook aan dat je website waardevolle content bevat. Reacties worden namelijk enkel geplaatst als lezers meer willen weten, zelf willen bijdragen of de auteur rechtstreeks feedback willen geven. Hoe dan ook: een blog met reacties is er één dat lezers heeft geraakt.
Een blog biedt je bovendien de mogelijkheid om oudere content opnieuw onder de aandacht te brengen. Maak bijvoorbeeld interne presentaties openbaar (via Slideshare) en besteed er een blogpost aan. Zo kun je oudere informatie recyclen zonder er al te veel tijd aan te moeten besteden. Een handig trucje om wat sneller kwalitatieve content te creëren.
Succes ermee!
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Employer brand
Hoe diversiteit op de werkvloer de bedrijfsprestaties beïnvloedt
2 min. leestijd
Employer brand
Tips van een Great Place To Work voor een ijzersterk employer brand
3 min. leestijd
Employer brand
Blijft jouw vacature openstaan? Tijd om je blikveld te verruimen!
3 min. leestijd
Employer brand
Hoe bouw je aan jouw employer branding?
5 min. leestijd
event
Antwerpen
event
event
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.