stap 1
Telefonische screening
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Als HR professional bekleed je een sleutelpositie in de ondersteuning van leidinggevenden bij hun evaluatiegesprekken. Enerzijds volg je de praktische organisatie ervan op. Maar anderzijds, kan je ook heel wat voorbereidingen treffen die hen helpen om motiverende en effectieve gesprekken te voeren.
Functioneringsgesprekken zijn een wezenlijk onderdeel van het personeelsbeleid van iedere organisatie. Ze zijn een uitgelezen kans om medewerkers bij te sturen en te motiveren tot verdere talentontwikkeling en betere resultaten.
Deze gesprekken geven een nieuwe dynamiek aan medewerkers op zoek naar de zin en verbetering van hun werk. Door ze professioneel op te volgen, verbeter je dus mee de slagkracht van je manager, maar ook de werking van de organisatie. Als HR professional kan je een belangrijke bijdrage leveren en een stuk van het voorwerk op jou nemen.
De planning en opvolging van functioneringsgesprekken vergt enige organisatie- en administratievaardigheden: plan en reserveer voldoende tijd voor het functioneringsgesprek en voorzie een rustige vergaderruimte. Door overzichtelijke personeelsdossiers bij te houden, beschik je steeds over alle relevante documenten zoals het functieprofiel, de verslagen van de vorige gesprekken, de vastgelegde doelstellingen, de gemaakte afspraken en eventuele opleidingsbehoeften.
Een medewerker die voelt dat zijn leidinggevende de tijd nam om zijn functioneringsgesprek zorgvuldig voor te bereiden, zal dit zeker weten te waarderen. Ook hier speel jij als HR professional een belangrijke rol in. Je kunt op basis van het personeelsdossier en in samenspraak met de leidinggevende alvast:
Jouw objectieve input en analyse zijn een waardevolle toetssteen voor iedere leidinggevende. HR professionals hebben immers een bredere kijk op het functioneren van de medewerker binnen de organisatie. Hierdoor neem je een belangrijke adviesrol op. Je kunt het functioneren van de medewerker in een bredere context plaatsen en eventuele (doorgroei)opportuniteiten aangeven.
We wensen je alvast veel succes met de evaluatiegesprekken binnen jouw organisatie. Wil je de performance van jouw medewerkers naar een nog hoger niveau tillen? Lees dan zeker volgende whitepaper voor tips en tricks voor goed prestatiemanagement.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Coaching & management
Succesvol samenwerken met je stagiair
2 min. leestijd
Coaching & management
Maak van de eerste evaluatie een springplank naar een succesvolle samenwerking
1 min. leestijd
Coaching & management
Fulltime gepassioneerd – succes en welzijn begint bij een gelukkig team
1 min. leestijd
Coaching & management
Zo manage jij stress bij je medewerkers, zelfs vanop afstand
5 min. leestijd
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.