event
Inspiration Day - Focus is het nieuwe goud
Antwerpen
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Net zoals de wereld rondom ons onderhevig is aan verandering, kan dat ook zo zijn met de focus van je organisatie.
Een crisis kan bestaande plannen immers door elkaar gooien en onduidelijkheden scheppen over verwachtingen. En net dan is het belangrijk om samen met je medewerkers helderheid te creëren en de neuzen opnieuw in dezelfde richting te krijgen.
Een crisis zorgt voor veel uitdagingen, maar brengt ook positieve elementen met zich mee. Net omdat je uit je comfortzone wordt getrokken, word je gedwongen om nieuwe dingen te proberen. Verlies het positieve dan ook niet uit het oog en lijst op wat er tijdens de crisis wél goed ging op zowel team- als individueel niveau.
Om dit in kaart te brengen kan je aan de slag gaan met een BOL-oefening. Door volgende vragen kritisch te beantwoorden lijst jij de lessons learned op een gestructureerde manier op:
Neem zeker een moment met het team om samen te leren uit deze uitdagende periode en de post-crisis aanpak te bepalen.
Nadat je de doelstellingen voor de komende maanden hebt bijgesteld, is het natuurlijk belangrijk dat jouw medewerkers hier ook achter staan. Onderstaande tips helpen jou alvast om deze doelen op een positieve manier te implementeren.
Je vooropgestelde businessplan met doelstelling ga je na een crisisperiode ongetwijfeld moeten bijsturen. Stel nieuwe, concrete doelen voor elke afdeling en elk team. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan het aanpassen van de KPI’s voor jouw medewerkers. Op deze manier ondersteunen zij de aangepaste strategie en focus van jouw bedrijf.
Nadat je de doelstellingen voor de komende maanden hebt bijgesteld, is het natuurlijk belangrijk dat jouw medewerkers hier ook achter staan. Onderstaande tips helpen jou alvast om deze doelen op een positieve manier te implementeren.
Eens de (nieuwe) organisatiedoelstellingen vastliggen, geef je de daaraan gekoppelde verwachtingen en afspraken door op de verschillende niveaus. Zorg hierbij voor een open en eerlijke communicatie en stel ze SMART (Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden ) voor.
Veel succes!
Benieuwd hoe wij onze focus opnieuw bepaalden na de coronacrisis? Lees meer in onze reboardinggids.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Management
Met welke HR-data ga je best aan de slag?
2 min. leestijd
Management
Bright Plus zet ook online in op een goede klantenervaring
1 min. leestijd
Management
Van goed naar fantastisch: 5 vragen om je leiderschapsvaardigheden op te krikken
4 min. leestijd
Management
Hoe ga je als bedrijf om met de coronacrisis?
2 min. leestijd
event
Antwerpen
event
event
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.