event
Inspiration Day - Focus is het nieuwe goud
Antwerpen
Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.
Flexibiliteit is belangrijker dan ooit in onze hedendaagse bedrijfswereld. Om te kunnen blijven inspelen op de voortdurende veranderingen in de markt kan je beroep doen op tijdelijke werknemers. Ook in jouw organisatie vormen ze namelijk een belangrijke meerwaarde als je snel moet kunnen schakelen.
Wanneer je organisatie nood heeft aan tijdelijke ondersteuning zijn er verschillende opties. Een daarvan is interimwerk, waarbij je beroep doet op de diensten van een uitzendkantoor. Dit uitzendkantoor treedt op als tussenpartij waarbij ze de medewerker vervolgens tijdelijk ter beschikking te stellen aan een andere organisatie. Zij nemen ook alle bijhorende administratie voor hun rekening.
Naast uitzendwerk kan je er ook voor kiezen om jouw medewerker zelf in dienst te nemen en hem of haar rechtstreeks een contract bepaalde duur aan te bieden. Dit contract eindigt automatisch op een vooraf bepaalde datum.
Als derde optie kan je beroep doen op outsourcing. Dit zijn medewerkers die vast in dienst zijn bij een HR-dienstverlener en die op tijdelijke basis in jouw organisatie worden ingeschakeld als consultant.
Tot slot kan je opteren om samen te werken met een freelancer. Deze medewerkers werken volledig op zelfstandige basis, maar HR-dienstverleners zoals Bright Plus kunnen je helpen om in contact te komen met een freelancer die echt bij je organisatie past. Niet alleen bieden freelancers heel wat flexibiliteit, ze beschikken ook over een unieke set aan kennis en skills die belangrijk zijn voor jouw organisatie.
In onzekere omstandigheden houden flexibele werknemers je organisatie wendbaar. Door tijdelijke medewerkers aan te trekken kan je sneller schakelen wanneer dat nodig blijkt in de markt. Daarnaast kan je zo vlot inspelen op drukke periodes, onverwachte afwezigheden of een nood aan specifieke expertise die nog niet binnen je organisatie aanwezig is. Tot slot zijn tijdelijke medewerkers ook de ideale oplossing in afwachting van een vaste aanwerving, zodat jouw team al sneller kan worden versterkt.
Medewerkers die op tijdelijke basis aan de slag gaan in verschillende bedrijven vullen hun rugzak elke keer opnieuw met gevarieerde kennis en vaardigheden. Ze doen in verschillende omgevingen ervaring op en bouwen op die manier hun expertise uit. Ze beschikken vaak over kennis en skills die je vaste medewerkers nog niet onder de knie hebben.
Bovendien zijn ze zich ervan bewust dat hun tijd beperkt is en hun werk meteen impact moet hebben. Ze zijn klaargestoomd om zich snel in te werken en zo veel mogelijk te doen in de beperkte tijd die ze hebben. En dat zonder al te veel te moeten spenderen aan het vertrouwd raken met de werkomgeving.
Tijdelijke contracten zoals een contract bepaalde duur of uitzendarbeid zijn vaak een opstap naar een vaste betrekking. Deze periode is het ideale moment om aan te voelen hoe de samenwerking verloopt. Zo kunnen beide partijen ontdekken of er een echte fit is met het werk en de organisatie alvorens ze op lange termijn met elkaar in zee gaan.
Bij veel soorten tijdelijke contracten zijn de personeelskosten transparant. Als je een freelancer, uitzendmedewerker of project consultant inhuurt, betaal je in veel gevallen een vast bedrag aan jouw HR-dienstverlener. Zo kom je niet voor( onaangename) verrassingen te staan.
Soms heb je maar één buitenstaander nodig om de werking van je organisatie op een positieve manier te veranderen. Het is heel menselijk om vaste patronen te ontwikkelen, waardoor we soms zo gewend raken aan de gebaande paden dat we nieuwe kansen niet herkennen. Hoe vaker je samenwerkt met tijdelijke medewerkers, hoe meer unieke perspectieven er uit de bus komen en hoe frisser je eigen kijk blijft.
Ben jij op zoek naar tijdelijke ondersteuning? Neem een kijkje tussen onze diensten, we helpen je graag verder.
Boeiend artikel?
Deel het met je vrienden
Personeelsbeleid
Joris Philips (VDAB) over generatiedenken: “Er zijn relevantere breuklijnen om je beleid op te bouwen”
2 min. leestijd
Personeelsbeleid
Komaf maken met leeftijdsclichés? 3 tips van dé expert in multigenerationeel samenwerken
2 min. leestijd
Personeelsbeleid
Onderzoek bewijst het: leeftijdsclichés nog springlevend, maar achterhaald
2 min. leestijd
Personeelsbeleid
HR-checklist: klaar voor 2025 in 6 stappen
3 min. leestijd
event
Antwerpen
event
event
Je sollicitatie in 7 stappen
stap 1
Over welke vaardigheden en kwaliteiten beschik je? En belangrijker nog: wat verwacht je van een job? Tijdens een telefonisch gesprek leren we elkaar beter kennen.
stap 2
We vragen je een aantal testen te maken. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van jouw kennis en kunnen wij jou de juiste vacatures voorschotelen.
stap 3
Samen met een van onze consultants bespreek je wat jij zoekt in een job en overloop je jouw testresultaten.
stap 4
Op discrete manier winnen we professionele referenties in bij de door jou opgegeven contactpersonen.
stap 5
Vervolgens stellen we je verschillende vacatures voor. Iets voor jou? Dan begeleiden wij jouw vlotjes doorheen de sollicitatieprocedure van de klant.
stap 6
Hebben we een perfecte match voor jou gevonden? Dan ga je aan de slag.
stap 7
Nadat je van start bent gegaan, houden we regelmatig contact. Daarnaast staan wij jou bij met scherpe artikels, concrete opleidingen en heel wat tools zodat jij je voortdurend verder kan ontwikkelen.